Jump to content
thirty bees forum

Positieve indruk van thirty bees


Recommended Posts

Aan allen,

Ik heb thirty bees aan een groot aantal "testen" onderworpen en vergeleken met PrestaShop V 1.6. Mijn eerste indruk is dat het goed in elkaar zit en was verrast te merken dat voor mij heel logische aanpassingen in thirty bees zijn gedaan die PrestaShop over het hoofd heeft gezien of domweg geen aandacht aan wilde besteden. Modules die ik op de plank had liggen en bij PrestaShop moeilijk of geheel niet aan de praat te krijgen waren, heb ik zonder problemen kunnen installeren en configureren.
Verder lijkt het mij dat het initiatief van thirty bees om een breed publiek mee te laten denken en werken aan de verdere ontwikkeling van dit platform een heel goede en toekomstbestendige keuze is. Wil jij meer weten over de mogelijkheden en onmogelijkheden van thirty bees en/of kennis delen of samen een web shop opzetten, inrichten of e-commerce consultancy om meer te verkopen? Dan hoor het graag.

Link to comment
Share on other sites

@Baarssen - Zoals gezegd had ik diverse oude modules op de plank liggen en zelfs een oud thema. Elk van hen had zo zijn eigen nukken en heb ik daarom niet meer gebruikt. Fijn te merken dat het nu wel werkt onder thirty bees. Testen heb ik gedaan op localhost, maar dat mag geen verschil maken met live hosting. Wat is jouw visie op de ontwikkeling van PrestaShop? Wat vind jij van thirty bees? Wat doe jij in NL met e-commerce?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@Euria : heb je TB reeds lopen in een productie webshop of ben je nog aan het testen? Zelf ben ik onder de indruk van TB, maar heb twijfels over de toekomstbestendigheid van de onderneming. Hoeveel developers zijn actief bezig met dit project en wat is voor hun het verdienmodel.

Ik wil niet straks overstappen op TB en dan eindigen met een shop die niet meer te upgraden is, of niet meer doorontwikkeld wordt. Ik juich de hele TB onderneming enorm toe want de frustratie inzake PS1.X is ook bij mij groot.

Link to comment
Share on other sites

@loveforrain : Ik heb één shop nu al een tijdje locaal onder Laragon draaien en een shop voor diensten in aanbouw voor live begin oktober. Thirty bees is een verademing ten opzichte van PS. Ondertussen heb ik van @Lesley veel achtergrondinformatie over thirty bees, de onderneming en hun visie en concrete plannen gekregen. Hierin is hij heel eerlijk geweest. Wat voor mij vooral telt, is dat wij thirty bees het als gemeenschap samen moeten vormgeven, niet te veel eigen kleine belangen! Bij een ander vergelijkbaar softwareproject, dat vanuit Hong Kong is opgestart en nu een paar jaar op die basis draait, heb ik gezien dat in heel korte tijd met hulp van velen een community is ontstaan waar zelfs grote ondernemingen zich bij hebben aangesloten omdat ze de ontwikkelkracht en de snelheid niet halen. Commercieel loopt dat voor alle partijen als een trein en vooral de eindgebruikers/klanten zijn heel blij; enorm goede kwaliteit voor een absoluut laag bedrag. Iedereen die vooruit wil, kan een bijdrage aan thirty bees leveren. Vanuit Euria en in bijzonder goed overleg met thirty bees heb ik al een paar initiatieven opgestart in Nederland. Er is hier in NL heel veel PS-kennis en er ligt heel veel maatwerk te verstoffen. Bij PS krijg je maar moeilijk een ingang of worden suggesties in de bureaulade geschoven. Niet verwonderlijk met het business model dat zij nu hanteren. Euria heeft vele webshops in PS gemaakt maar de onvrede en frustratie nam de afgelopen jaren behoorlijk toe. Magento is mijns inziens geen alternatief voor het MKB. Wij hebben al menige Magento-gebruiker op PS overgezet. Als je nu een aantal shops op PS hebt draaien, zou ik zeker nog even wachten tot thirty bees meer vorm en inhoud heeft gekregen. Bedenk wel dat PS vanaf okober 2018 stopt met de ondersteuning van V 1.6. Magento gaat naar versie 2.0 en dat betekent voor alle V1.0 bezitters compleet overnieuw beginnen. Dat geldt ook voor PS V1.6 bezitters die naar V 1.7 over moeten. Euria is in ieder geval aangehaakt bij thirty bees en wij zien dit op dit moment als het beste alternatief in moeilijke tijden. Als ik jou een advies mag geven, haak in ieder geval ook aan met één shop en probeer naar vermogen de community te voeden. Alle hulp in inzicht is nu meer dan welkom.

Link to comment
Share on other sites

TB werkt prima, is snel en ik heb er alle vertrouwen in. Het enige wat (nog) niet werkt is de module van Sendcloud en nog een paar zaken. Voor ik met mn hoofdwebshop overstap wil ik dat geregeld hebben omdat ik niet iedere zending handmatig in ga geven. Verder heb ik een aantal modules zoals beslist, channable factuurlayout module, en een textatribuut module die ik ook werkend wil hebben. Het is dus voor die zaken nog afwachtten wat de makers van die modules gaan doen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hallo forum lezers, Ook ik ben hier gestrand uit...nieuwsgierigheid! Mijn webshop loopt al geruime tijd met PS, nu aan 't stoeien met Versie 1.7.2.4 op een proef domein. Helaas merk ik heel wat teleurstellingen, zoals bugs, dingen die normaal zouden zijn, niet meer aanwezig, de update van diverse dingen, blijft flink achterwege. Telkens er een nieuwe versie verschijnt, ben je het haasje, dat je de data van je vorige versie niet zomaar kan overzetten en dan sta je daar met je handen vol databases en CVS bestanden, ook een aangekocht thema kan je wel vergeten om mee te nemen. Verder nog dat er binnenkort geen ondersteuning meer volgt voor V 1.6xxx. Vandaar dat ik best wel de tijd wil stoppen in de thirty bees webshop verkenning, de mogelijkheden, de hindernissen enz.. Voorlopig zal ik dan ook nog in verkennersmodus werken en de nodige vragen hier zien te stellen.

MVG, Generaal

Link to comment
Share on other sites

tis meer kerosine in een peterolie versie tanken :) maar even serieus de performance is stukken beter dan 1.6, het is spijtig voor prestashop maar ook de 1.6 versie wordt eigenlijk nog maar weinig mee gedaan, alle aandacht gaat naar 1.7 waarover je terecht opmerkt dat veel zaken waar je gewend aan was niet meer, of tegen aanschaf van een extra module pas weer werken.

Mn vorige opmerking moet je even in het licht zien van je melding een tijdje terug op het ps forum van 29 dec. jl. toen je je oude shop over 1.7 had heengezet :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nog 'n oude/jonge bekende, Baarsen! Ik vrees dat het 'n dood geboren opgehemeld kindje gaat worden, de PS v 1.7.xxx. Ik merk op dat er haast geen aanpassingen komen, zoals vroeger, dat je geregeld melding kreeg dat er aan gesleuteld en verbeterd werd, ligt het water er nu roerloos bij en is het plan trekken. Mensen die flink geïnvesteerd hebben in thema's, modules enz..gaan de stap niet nemen om weer hun hele hebben en houden opnieuw op te zetten. Het lijkt er meer op, dat het geheel de commerciële toer op gaat, dat er niet meer gesleuteld kan worden door de hobbyist..Ik heb al enkele versies van PS meegemaakt, waar je telkens in de rats kwam met je data. Niet dat het 'n ramp is, zo'n 7000 producten weer te mogen aanpassen en via cvs erin te pompen met 'n salvo van 250 tot 300 items per keer. Ach, dat alles nooit van 'n leien dakje zal lopen, ben ik me wel van bewust, maar het fijne van 'n clubje is, dat ze je probleem wel onder de loep leggen!

Link to comment
Share on other sites

@ Generaal | Zo langzamerhand zet ik meer shops over van PS en Magento op thirty bees. Ondanks het feit dat het digitale techniek is en je dus altijd wel wat tegenkomt, is thirty bees een heel goed alternatief voor PrestaShop. Tot heden is thirty bees een solide en snel platform gebleken en bugs worden serieus opgepakt door het 30B team. Als je geen groot budget hebt voor software en consultancy en als je bereid bent bedrijfsmatig wat water bij de wijn te doen, is 30B prima om mee te werken.

Link to comment
Share on other sites

Beste Euria, tof te lezen, dat er vertrouwen is en groeit. Ik heb pas de stap gezet, heel toevallig bij Thirty Bees uitgekomen en oude bekenden van het PS forum terug gezien. Intussen heel wat gelezen over de aanpak en doelstellingen. Als onwetende heb ik de stap gezet naar het PS 1.7 avontuur, met al vrij snel een beklemmend gevoel, als er iets razend snel vooruitgaat is het IT, maar zeer moeilijk voor de semi hobbyist om meteen in te schatten of het voorgestelde wel in de juiste richting zal evolueren. Inmiddels heb ik 3 shop versies lopen waarvan 1 (PS 1.6) mijn voorlopige live shop is. Inmiddels 30B geïnstalleerd en wil deze op termijn inzetten als mijn live shop. Uiteraard zullen wel hindernissen zijn, die genomen dienen te worden, maar het gevoel dat er ook een lezend oog aanwezig is, om je vooruit te helpen, is geruststellend. MVG, Roger

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...