cdwebman Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Wat is de beste manier om de BTW van 6% naar 9% aan te passen ? Kan ik dat het beste rechtstreeks in de database doen, moet ik daarbij rekening houden met een eventuele prijs exclusief BTW ?
musicmaster Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Ervan uitgaand dat je de prijzen inclusief btw gelijk wilt houden moet je de prijzen excl btw met 106/109 = 0.97247706 vermenigvuldigen. Prestashop slaat alleen de prijs excl btw op dus die moet je veranderen. Je kunt dat rechtstreeks in de database of met Prestools doen. Let wel op dat je geen producten met 21% btw meeneemt.
cdwebman Posted December 27, 2018 Author Posted December 27, 2018 Dat begrijp ik, maar ik zal ook de btw-regel bij het product moeten aanpassen. Heb je mogelijk een standaard SQL query waarmee ik dat in een keer kan doen ?
musicmaster Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 In de backoffice ga je naar Localisatie->Belastingen en pas je het tarief aan. Daarvoor hoef je niet rechtstreeks in de database bezig te gaan.
cdwebman Posted December 27, 2018 Author Posted December 27, 2018 Uiteraard, maar ik moet een nieuwe id aanmaken voor die 9% btw, ik kan uiteraard die oude ID aanpassen qua percentage, maar dan kloppen de oude orders niet meer...
musicmaster Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 In de psorderdetail tabel worden zowel prijzen met als zonder btw opgeslagen. Dus veel win je niet met het aanmaken van een nieuwe tax id. Aan de andere is het ook niet veel werk zo'n nieuwe belasting id te implementeren. Je krijgt zoiets als update psproduct set idtaxrulesgroup=6 where idtaxrulesgroup=2 Waarbij de waarden bij jouw natuurlijk anders kunnen liggen en je ook psproduct_shop moet updaten...
Recommended Posts