Jump to content
thirty bees forum

Sendcloud


Recommended Posts

Dag,

Ik heb al een keer eerder een post gedaan over de module van Sendcloud. Ik kan deze installeren, maar op de 1 of andere manier krijg ik de bestellingen niet geimporteerd in Sendcloud. Hij ziet ze dus niet.

Dit is 1 van de redenen dat ik met mijn hoofdwebshop nog niet ben gemigreerd naar Thirtybees alhoewel ik hier wel welwillend in sta. Het kost me namelijk gigantisch veel werk om alles handmatig in te moeten geven.

Is hier op de 1 of andere manier een mouw aan te passen?

Sendcloud heeft t.o.v. Myparcel toch wel een paar voordelen, waaronder het ophalen van pakketten op depots zonder meerprijs. Een betere verzekering etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nee inmiddels werkt het via een module(misschien met een geintegreerde api dat weet ik niet) In prestashop werkt het goed, ik werk nu zon 6 maanden met ze en ben echt zeer tevreden. Ze halen de pakketten op, en alles is goed te volgen. Het gaat gewoon net een stapje verder dan Myparcel. Jammer dat het niet werkt binnen thirtybees(maar misschien komt dat nog) Ik hou mijn hoofdwebwinkel daarom ook nog op prestashop. Er zijn een aantal integraties die ik nog niet met thirtybees kan koppelen:

  • sendcloud -channable -beslist
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Isabeau (SendCloud)

1 feb. 09:08 CET

Goedemorgen Edwin,

Bedankt voor je bericht. Ik heb dit nagevraagd bij ons ontwikkelteam.

Voor nu is er redelijk vraag naar ThirthyBees, helaas heb ik nog geen exacte ETA of en wanneer we hieraan gaan werken. Wanneer ik meer informatie voor je heb laat ik dit via hier weten.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit graag!

Met vriendelijke groet, Isabeau | Team leader Customer Service

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels is het me met behulp van @bzndk gelukt om de module werkend te krijgen op thirtybees. Hiervoor moeten er een aantal dingen aangepast worden https://github.com/benzon/thirtybees/blob/b258b7ba7c37a698f0ec7ecf45fd283fb4078795/classes/webservice/WebserviceOutputXML.php#L317-L325

Ook de volgende wijzigingen doorvoeren:

https://github.com/thirtybees/thirtybees/pull/436/files

https://github.com/thirtybees/thirtybees/pull/437/files

Als het goed is, is dit in 1.04 straks sowieso allemaal verholpen

Ik ben over de ondersteuning bij Sendcloud niet zo tevreden, ik wordt namelijk al maanden van het kastje naar de muur gestuurd, je komt er gewoon niet door. Komt er op neer dat jezelf aan de slag moet. PS. Versturen doen ze wel heel goed, en dat is natuurlijk ook wat hun business is... daar geen klachten over!

Link to comment
Share on other sites

ik krijg hem er niet in. Als ik hem uitpak en met ftp onder modules upload wordt hij niet herkend in de backoffice. Welke naam heeft de module bij jou onder modules gekregen want als ik hem gewoon uitpak heeft hij de naam prestashop-thirtybees-module-1.1.3 Zolang hij in de backoffice niet herkent wordt kan ik hem ook niet installeren. Handleiding bij Sendcloud geeft een server error

Of ik het linksom of rechtsom probeer het gaat gewoonweg niet. Ik heb dit nog nooit gehad met een module

Link to comment
Share on other sites

het is me inmiddels gelukt, maar dit is geen out of the box oplossing, ik heb uiteindelijk uit de uitgepakte bestanden alleen de map sendlcoud gehaald en die geupload. Daarna kon ik installeren, connecten en importeren(wat ook lukte). Voor de minder technische mensen is dit wel erg omslachtig.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben niet zo technisch. download/clone [https://github.com/SendCloud/prestashop-thirtybees-module](link url) Dit geeft zip file "prestashop-thirtybees-module-master" en pak deze uit op je HD. In deze uitgepakte map zit de map met sencloud, deze map uploaden naar modules en installeren. 0_1518046270193_Schermafdruk 2018-02-08 00.30.47.png

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...