Jump to content
thirty bees forum

DRMasterChief

Trusted Members
  • Posts

    673
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

DRMasterChief last won the day on November 11 2024

DRMasterChief had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

DRMasterChief's Achievements

  1. Zum DHL Geschäftskundenportal ggf. einfach per CSV ? Ist dort ja sehr frei konfigurierbar, also fast egal was und wo der Shop ausgibt kannst du es so konfigurieren daß DHL es einlesen kann.
  2. bist du beim neuen "Widerrufsbutton" oder irgendwo anders? Denn für den braucht es doch kein Double Opt-In....
  3. naja Papier"pflicht" gab es ja nicht direkt, aber egal, wir müssen es halt irgendwie im Shopsystem umsetzen. Die "KI" schlägt mir vor, entweder das Kontaktformular inklusive allen Änderungen zu "kopieren" um es als Widerrufsformular/-button zu nutzen und im CMS-Teil zu platzieren. KI würde mir dazu auch mit dem Code helfen, oder 2. Vorschläge wäre ein eigenes kleines Modul zu schreiben bzw. von KI schreiben zu lassen, aber da bin ich zu unsicher und vertraue zu wenig 🤕
  4. Hallo, ...der Widerrufsbutton wird ja Pflicht ab 19. Juni 2026 https://www.bmjv.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/DE/2025/0709_Widerrufsbutton.html Benötigt wird also eine elektronische Schaltfläche, mit der Verbraucher Verträge online widerrufen können – einfach, direkt und ohne Umwege. Ziel: Der Widerruf soll so einfach wie der Vertragsabschluss sein – mit einem Klick. Wie lösen wir das in ThirtyBees? Gibt es dazu schon Gedanken bzw. arbeitet jemand an einer Lösung? Es würde ja genügen, das vorhandene Kontaktformular zu nutzen oder zu kopieren und dafür zur Verfügung zu stellen. So bekommt man ggf. auch den automatischen Versand der E-Mail-Bestätigung hin. Es ist mal wieder die gesamte EU betroffen, wobei die Umsetzungen in manchen Ländern wohl wieder lockerer genommen werden.
  5. It´s the same here, some points are loading very slow since a few days, no server or software changes, seems that tb is calling home for something (??!!) and this needs a lot of time.
  6. and even if... I don't think that's a concern or a bad thing, let the team work 🙂 Such headlines are poison for search engines. Can you please change it?!
  7. hmm... ich verstehe das schon, aber die Sinnhaftigkeit mag ich nicht so erkennen. Dann doch lieber anders markiert und die Reihenfolge bleibt erhalten, bspw. von A-Z, Preis aufsteigend oder wie auch immer. Aber das wird wohl sehr von den Artikeln und vor allem vom Händler abhängig sein, aber Händler sollten es nicht so machen wie sie mögen sondern wie die Kunden mögen.
  8. what especially do you think @Lausli ?
  9. Thanks for this great support and the update. These are things that no one checks 100 times, which makes a secure update all the more important.
  10. Interesting possibility, I don't have a use for it that I can think of yet, but as always, thanks for your work and i will test it!
  11. We sometimes have to send partial deliveries, for example one package in week 5 and the rest as a package in week 7. It would be great to have an overview of the package numbers, one below the other in the BO, for example. The customer receives an email every time I enter a package number, so he gets a message in week 5 and then again in week 7. Or not?
  12. interesting, i have a look into the database and tb_guest has nothing in it , tb_connections has 1 line from years ago. Is there anything changed in the core so there are no contents anymore?
  13. yes, it's the next big thing after the GPSR of December 2024... But first of all, are you affected or do you fall under the exemption? Check that carefully first, but I don't really understand the last sentence either: The Accessibility Strengthening Act covers manufacturers, dealers and importers of the above-mentioned products as well as the providers of the above-mentioned services. Micro-enterprises (fewer than ten employees and a maximum annual turnover of 2 million euros) that offer services are exempt from the law. However, micro-enterprises that put products into circulation fall under the BFSG. as far as i can see, the checkout e.g. with Paypal can be affected.
  14. Hi, which module ? you give no name for the module... edit: yes, you are right, i didnt check the category, so sorry.
  15. I think there are more cases, it just has to come up here in the forum.... I can definitely remember that this problem also existed with Prestashop & PayPal, I've read about it several times in the PS forum. No idea what the situation is with the current PS version. But unfortunately I can also remember that a solution was never really found.
×
×
  • Create New...